TY - DATA
T1 - Webinar #1: Dubbele dijken: dubbel beschermd en dubbel verantwoordelijk? | Double dikes: twice the protection with twice the responsibility?
PY - 2022/03/31
AU - Maarleen van Rijswick
AU - Kees de Jong
AU - Richard Marijnissen
AU - Willemijn van Doorn-Hoekveld
AU - Monica Lanz
UR - https://data.4tu.nl/articles/dataset/Webinar_1_Dubbele_dijken_dubbel_beschermd_en_dubbel_verantwoordelijk_Double_dikes_twice_the_protection_with_twice_the_responsibility_/19327667/1
DO - 10.4121/19327667.v1
KW - Double dike
KW - Flood risk management
KW - Multi-functional
KW - legal aspects
KW - Implementation
KW - shared-use
KW - Flood defences
KW - Dikes
N2 - For English scroll down
Het Dubbele-Dijk systeem in Groningen is een concept waarbij twee parallelle dijken tijdens stormen samen de vereiste veiligheid bieden aan het achterland. In het gebied ertussen kan zeewater in- en uitstromen en dat biedt
kansen voor nieuw landgebruik. Denk bijvoorbeeld aan aquacultuur, zilte
teelt, zoute hoogwatervluchtplaats en fourageergebied, kleiwinning.
Tijdens het All-Risk-webinar werden de vragen behandeld over de manier waarop een dubbele
dijk kan bijdragen aan de waterveiligheid en de verdeling van waterbeheerverantwoordelijkheden tussen overheden bij dit concept. In
de nabeschouwing hieronder vindt u wat er uit de discussie tussen wetenschap en praktijk is voortgekomen. Wilt u de presentaties van de onderzoekers terugzien? U kunt ze hier bekijken.
The Double-Dike system in the province of Groningen in the north of the
Netherlands is a concept where two parallel dikes together provide the required safety for the hinterland during storms. In the area in between, seawater can flow in and out, which offers opportunities for new land use. Think,
for example, of aquaculture, saline cultivation, recovery of salt marshes and
clay extraction. During the All-Risk webinar, the questions were discussed
how a double (twin) dike can contribute to flood risk protection, and what
the division of water management responsibilities between governments is
regarding this concept. In the review below you will find what has emerged
from the discussion between science and practice. Would you like to see the presentations of the researchers? You can view them here.
ER -